به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

رابطه بین گیمرها و ویدئوهای یوتیوب

 یوتیوب اخیراً تحقیقی درباره جذابیت ویدئوها برای گیمرها انجام داده است که نتایج آن در Think Insights گوگل منتشر شده است. برخی یافته های این پژوهش به نوبه خود جالب توجه است، ضمن این که بازاریاب ها می ت

 

یوتیوب اخیراً تحقیقی درباره جذابیت ویدئوها برای گیمرها انجام داده است که نتایج آن در Think Insights گوگل منتشر شده است.

 

برخی یافته های این پژوهش به نوبه خود جالب توجه است، ضمن این که بازاریاب ها می توانند از آن در راستای طرح های بازاریابی و تبلیغاتی خود بسیار استفاده کنند.

 

                                          


به عنوان مثال اکنون مشخص شده که کانال PewDiePie به زودی عنوان بیشترین مشترک را در یوتیوب از آن خود خواهد کرد.

 

PewDiePie در زمینه تفسیر و تحلیل بازی های رایانه ای فعالیت می کند.

 

برخی دیگر از یافته های این تحقیق به شرح ذیل است:

 

گسترش استفاده از ابزار همراه

 

نمایش ویدئوهای یوتیوب در دستگاه های همراه (از قبیل تبلت و تلفن همراه) سال به سال در حال افزایش است.

 

امروزه یک سوم کاربران، فایل های یوتیوب را بر ابزار همراه تماشا می کنند.

 

این رقم نسبت به سال 2011 دو برابر شده است.

 

زمان تماشا

 

تابستان بهترین فصل برای تماشای ویدئوهای بازی است: این میزان در ماه ژوئن (اولین ماه تابستان) 17 درصد افزایش نشان می دهد در حالی که در ماه های ژوئیه و اوت ثابت مانده است.

 

32 درصد تماشاها، بین ساعت 6 تا 10 بعد از ظهر رخ می دهد.

 

به طور سنتی در این زمان مردم معمولاً تلویزیون تماشا می کنند.

 

البته دیگر دوره های زمانی شبانه روز را نباید از قلم انداخت: ساعت 5 بعد از ظهر تقریباً هم سطح ساعت 6 بعد از ظهر است و بسیاری از تماشاها در بعد از ظهر و ساعات پس از نیمه شب اتفاق می افتد.

 

بررسی محتواها

 

در این تحقیق، به نمایندگی از 10 بازی ویدئویی برتر سال 2012، محتوای مربوط به بازی ها به 7 دسته تقسیم شده است:

 

1. اطلاعیه (Announcement): برندها نمایش اولیه کار خود را منتشر می کنند (1 الی 3 دقیقه).

 

2. دموی بازی (Gameplay Demo): همان «اطلاعیه» است که در آن مکانیک و قواعد بازی مدنظر قرار گرفته است.

 

این دمو معمولاً در نمایشگاه ای3 (E3 - Electronic Entertainment Expo) که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنایع مربوط به بازی های رایانه ای یاد می شود، ارائه می گردد (5 الی 15 دقیقه).

 

3. اجرا (Launch): به بازی ای اطلاق می شود که قرار است به زودی برای فروش عرضه شود (1 الی 3 دقیقه).

 

4. سرگرمی مبتنی بر بازی (Game-Powered Entertainment): محتوای Community-generated، یک بازی با تم شوخ طبعانه (کمتر از 5 دقیقه).

 

5. خودآموز (Tutorial): آموزش های Community-generated (1 تا 5 دقیقه).

 

6. راهنما (Walkthrough): محتواهای گیم پلی Community-generated (بیش از 15 دقیقه).

 

7. بررسی (Review): بررسی های صورت گرفته توسط گروه ثالث (4 الی 5 دقیقه).

 

محققان یوتیوب به این نتیجه رسیده اند که بیشترین بازدیدها به «سرگرمی های مبتنی بر بازی های رایانه ای» تعلق دارد، زیرا در بین تمام محتواهای مرتبط با بازی، 39 درصد به این مقوله اختصاص یافته است.

 

Announcementها 24 درصد بازدیدها را کسب کرده است.

 

دیگر یافته ها

 

1. پیش از آن که پخش ویدئوی بازی شروع شود، گیمرها بیشتر به محتواهای تولید شده برندها نظر می اندازند.

 

2. 92 درصد گیمرها، پیش از خرید یک بازی نسبت به آن تحقیق می کنند.

 

فایل های ویدئویی مهمترین منبع کسب اطلاعات در این خصوص به شمار می رود.

 

یوتیوب این مطلب را به نقل از پژوهش صورت گرفته توسط شرکت تحقیقاتی ایپسوس مدیا سی تی ( Ipsos MediaCT) مدعی شده است.

 

3. پیش از عرضه و اجرای بازی ها، رایانه های رومیزی مهمترین منبع تماشا محسوب می شود ولی پس از عرضه بازی، این سهم بین رایانه های رومیزی و دستگاه های همراه به نسبت 50 – 50 تقسیم می شود.

 

4. تعامل: ویدئوهایی که توسط برندها عرضه می شود، بیش از دیگر انواع ویدئوها با اقبال گیمرها مواجه می شود: این ویدئوها لایک بیشتری می گیرد و بیشتر به اشتراک گذاشته می شود.

 

5. بین میزان فروش و تعداد تماشای بازی رابطه مستقیمی وجود دارد.

 

اگر بازی جذاب به نظر برسد، احتمال این که افراد آن را بین دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند بسیار زیاد است.

 

یوتیوب هنگامی که از 10 بازی ویدئویی برتر سخن می گوید، از رابطه 99 درصدی بین نمایش و فروش بازی ها سخن می گوید.

 

البته آنها خود اذعان می کنند که این ارتباط به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز دارد.
---
رابطه بین گیمرها و ویدئوهای یوتیوب - YouTube Study Finds Interesting Stats on Relationship Between Videos and Gamers
19 شهریور 1392
__