به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

راهنمای بازاریابی ویدئویی در وب (بخش هشتم)

برون‌سپاری1. استخدام بازیگر اگر شما در حال کار بر ویدئویی هستید که در آن بر نوع حرکت و بازی افراد تمرکز ویژه ای می شود، به احتمال زیاد به استخدام یک یا چند بازیگر نیاز پیدا خواهید کرد. اکثر قریب به ات

برون‌سپاری

1. استخدام بازیگر

 

اگر شما در حال کار بر ویدئویی هستید که در آن بر نوع حرکت و بازی افراد تمرکز ویژه ای می شود، به احتمال زیاد به استخدام یک یا چند بازیگر نیاز پیدا خواهید کرد.

 

اکثر قریب به اتفاق بازیگران به عنوان آزادکار (freelancer – فریلنسر) فعالیت می کنند، لذا استخدام بازیگران حرفه ای برای مدت زمانی کوتاه - بدون صرف هزینه قابل ملاحظه - کاملاً آسان و شدنی است.

 

این کار حتی در برخی موارد به رایگان می تواند صورت پذیرد.

 

                               

این امر به ویژه در شهرهایی که صنعت فیلم سازی حضور پررنگی در آنجا دارد (از قبیل لندن، نیویوک و لس آنجلس) بیشتر متداول است.

 

اگر برای تولید محتوای مورد نظر، بازیگر خاصی را در نظر نگرفته اید و در انتخاب فرد مناسب مردد هستید، یکی از بهترین راه حل ها استفاده از دایرکتوری های تخصصی وب است.

 

در انگلیس، وب سایت های Equity ، Casting Call Pro و Spotlight و در آمریکا سایت های  Breakdown Express و Casting Call Pro US در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارند.

 

با مراجعه به سایت های فوق و یا فقط با روش ساده ای همچون جستجوی حرفه ای در گوگل قادرید بازیگر مناسب موردنظرتان را به آسانی بیابید و از طریق تلفن یا ایمیل وی را به کار دعوت کنید.

 

با این حال نباید یک نکته را از ذهن دور داشت و آن اقدام به صورتی حرفه ای است؛ به این معنا که از نظر من بهترین روش برای برقراری ارتباط با بازیگران شناخته شده، تماس گرفتن با آنها از طریق مدیر برنامه ها و یا سخنگوی آنهاست.

 

این، یک شیوه مرسوم و مورد قبول است که در مورد ورزشکاران، سلبریتی ها، سیاستمداران و دیگر چهره های مشهور جامعه نیز صدق می کند.

 

هزینه استخدام بازیگران نیز کاملاً متفاوت است و به عواملی همچون میزان محبوبیت و شهرت فرد، وضعیت فیزیکی بازیگر و غیره بستگی دارد.

 

نکته دیگر آن که حتی شناخته شده ترین بازیگرها نیز ممکن است چند ماه از سال را بیکار باشند، لذا اگر شما پیشنهاد مناسبی به آنها بدهید، احتمال این که به آسانی بتوانید این افراد را به کار با خود جذب کنید، بسیار است.

 

2. استخدام فیلم‌نامه‌نویس

 

فیلمسازان بسیاری در اقصی نقاط جهان وجود دارند که می توان از تجربه و تخصص آنها استفاده کرد.

 

برخی از این افراد آزادکار هستند و می توان آنها را با هزینه ای متعارف به کار گرفت.

 

اگر شما در فیلم نامه نویسی سررشته ای ندارید و یا نمی توانید یک فیلم نامه نویس متبحر را پیدا کنید، همان بهتر که کار را به دست کاردان بسپارید و به عبارت دیگر برون سپاری کنید.

 

در انگلیس سایت های Mandy ، Shooting People و Film and TV Pro و در آمریکا نیز سایت های Production Hub و Skill Set کاملاً راهگشاست.

 

 

بررسی تجهیزات

1. دوربین

همواره از فیلم فول اچ دی (Full HD) و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل استفاده کنید. همچنین از فریم های 25 یا 30 ثانیه بهره بگیرید.

 

گاهی اوقات فیلم و کلیپی که تولید می کنید، باید برای دست به دست شدن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مناسب باشد.

 

در این موارد، به فرم و کدکی که برای فیلم انتخاب می کنید دقت کافی داشته باشید.

 

فشرده سازی فیلم یکی از پیش شرط های حضور موفق آن در وب است.

 

در این خصوص استفاده از استاندارد فشرده سازی اچ.۲۶۴/امپگ-۴ ای‌وی‌سی (H.264/MPEG-4 AVC) که یکی از رایج ترین قالب های مورد استفاده در ضبط، فشرده سازی و توزیع ویدئوهای باوضوح بالا به شمار می رود، مناسب است.

 

اگر می خواهید دوربینی برای فیلمبرداری های کوتاه خریداری کنید ولی بودجه اندکی در اختیار دارید، خوب است از دوربین های DSLR با لنزهای باکیفیت استفاده نمایید.

 

2. نور

مهمترین عامل در تولید فیلم های باکیفیت – صرف نظر از عامل دوربین – تنظیم نور مناسب محیط است.

 

به عنوان مثال روشنایی استودیوها باید به خوبی و به طرز حرفه ای تامین شود.

 

                                  


بنابراین اگر شما در حال تولید کلیپی هستید که در آن چند مصاحبه ضبط می شود و یا به معرفی محصول در یک لوکیشن ثابت می پردازید، می توانید با صرفه هزینه ای نه چندان زیاد برای خرید چراغ های مناسب و حرفه ای، نور محیط را تامین کرده و کیفیت کار را بالا ببرید.

 

اگر مایل به انجام این خرید نیستید و یا بودجه ای برای آن در نظر نگرفته اید، حداقل فیلم را در محیطی کار کنید که از روشنایی کافی و طبیعی برخوردار بوده و بر موضوع و کاراکتر اصلی، نور کافی می تابد.

 

به هنگام فیلمبرداری حتی المقدور سرعت فیلم (که ایزو – ISO نیز نامیده می شود) را تا پیش از آن که تصویر کاملاً کدر و تاریک شود، پایین نگهه دارید.

 

در دوربین های آنالوگ هر چه حساسیت فیلم بیشتر باشد، به نور کمتری نیاز خواهید داشت ولی از آن طرف، کیفیت تصاویر کاهش پیدا می کند.

 

در دوربینهای دیجیتال هر چه خروجی قوی تر باشد، به نور کمتری نیاز خواهید داشت ولی در این جا نیز با افزایش نویز و کاهش کیفیت روبرو می شوید.

 

به عبارت دیگر هر چه ایزو کمتر باشد، تصویر واضح تر و شفاف تر نمود می یابد و همین امر کیفیت کلی کار را ارتقاء می دهد.

 

3. میکروفون

در فیلم‌سازی استفاده از یک میکروفون حرفه ای برای به حداقل رساندن سروصدا و حذف صداهای پس زمینه امری ضروری تلقی می شود.

 

گاهی اوقات صداگذاری عالی و حرفه ای قادر است حتی محتواهای بی کیفیت را رونق و جلوه ای خاص ببخشد.

 

از آن طرف نیز صداگذاری بد و ناشیانه می تواند کل فیلم را از چشم بیاندازد.

 

برخی کارشناسان معتقدند اگر چه در فیلم و ویدئو «عناصر بصری» حرف اول را می زند ولی اهمیت صدا نیز در این بین کاملاً مهم و قابل اعتنا است.

 

«میکروفون یقه ای» برای استفاده در مصاحبه ها مناسب است و «ضبط کننده های صدا» یا «میکروفون دوربین» در دیگر موارد توصیه می شود.

 

ادامه دارد....


---
راهنما- بازاریابی- ویدئویو - وب - Online- Video -Marketing
6 آذر 1392
__